Monday, March 20, 2006

Jadi Bijak

'Aku sebatang pen'. Jari-jemariku pernah menari untuk menghasilkan karangan di waktu zaman persekolahan dahulu. Aku mampu untuk meletakkan diri aku bernama 'pen' atau pun aku dilahirkan di kilang. Tetapi dalam realiti kehidupan, aku kadang-kadang gagal untuk meletakkan diri aku sebagai orang lain,bukan untuk apa,tetapi hanya ingin sekadar menyelami isi hati orang lain..
Aku tengok pemain skuasy No.1 dunia kalah,aku kritik,hentam...Cuba aku jadi pemain skuasy.ADUH!! Raket skuasy pun aku tidak pernah pegang.Yang itu baru hendak main, belum lagi dapat tekanan dari penyokong,pengkritik,media....'Perghh'...mahu pengsan di buatnya. Justeru itu, aku kena pandai ,'meminjamkan' keprihatinan aku kepada orang lain. Sebabnya, kalau aku mengata orang itu bodoh, ianya tidak akan membuatkan aku pandai.

p/s: cuba letakkan kaki kita ke dalam kasut orang susah pula...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home