Thursday, August 17, 2006

Tragedi 'Butana'

Di kala petang, aku dan rakan berlari-lari anak di Tasik Universiti..senaman sambil menghirup udara segar.

Bila sampai selekoh terakhir, kami pun berjalan dan berborak sifar..bla…bla..

Di belakang kami, ada makhluk ‘macha’ yang sedang berlari..lalu kami memberi laluan.
Sejurus makhluk tersebut melintasi kami dalam jangkauan 1 depa..tidak semena-mena, dia melepaskan gas ‘butana’ melalui ekzos semulajadinya…

Diam..kelu lidah kami untuk berkata-kata.
Selang 5 kerlipan mata..barulah kami ketawa dalam keadaan tidak puas hati..

'Siot' betul makhluk tu, alhamdulillah pun tidak dilafazkan ,apatah lagi ‘excuse me’..Yang aku peliknya, punyalah seluas-luas alam, sebelah kami juga dijadikan sasaran. Sambil berlari pulak tu, memang pakar.

Tidak mengapalah, petang ni aku hendak pergi ke tasik lagi..kalau makhluk tu buat hal yang sama, aku tidak teragak-agak untuk menggunakan teknik tujahan kaki kanan..baru dia tahu payau ke tidak air tasik tu.

/* "aku dapati bumi Allah ini luas sebenarnya",nordinr… - mungkin makhluk tu tidak sedar lagi :p */

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

lepas ni ko jogging kena pakai mask jerebu arr..ahakss.

9:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

ko dh pegi ke tasik tu lagi? ader jumpa x makhluk 'macha' tu..hihihi..

7:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nasib baik aku x merokok masa tu, kalau tidak mesti malatups! =)

7:20 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home