Tuesday, March 21, 2006

Datuk-Siti disiasat

GEMPAK tajuk utama akhbar KOSMO semalam..mula-mula baca, aku dah terbayang wajah Siti Nurhaliza dan Datuk 'K' nya tu. Atas kesalahan apa yang mereka buat sampai kena siasat. Terus mataku menyusuri di dada akhbar tersebut...'Cess', rupanya Datuk Noridan dengan Siti Insiah, entah siapa pun aku tidak kenal. Bijak sungguh akhbar tersebut untuk menarik perhatian pembaca.
Itulah kan, kadang-kadang aku cepat sangat menghukum seseorang. Belum habis kenal,baca,dengar,siasat sudah aku sabitkan 'kesalahannya'. Contohnya baru tengok muka,sudah ku kata si polan tu sombong. Siapa aku hendak menilai seseorang itu salah dan betul. Yang penting aku jangan terlalu cepat untuk 'menghukum' dan 'menilai' seseorang.

p/s : Minta maaf pada mana-mana Siti.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home