Friday, August 18, 2006

Jadilah Teman

ALLAH SWT mencipta makhluk di atas muka bumi ini berpasang-pasangan. Begitu juga manusia, tidak akan hidup bersendirian. Kita tidak boleh lari dari berkawan dan menjadi kawan kepada seseorang. Jika ada manusia yang tidak suka berkawan atau melarang orang lain daripada berkawan, dia dianggap ganjil dan tidak memenuhi ciri-ciri sebagai seorang manusia yang normal.

Bak kata pepatah Arab, “ Bersahabat dengan penjual minyak wangi, kita akan menerima percikan wangiannya, manakala bersahabat dengan tukang besi, percikan apinya akan mencarikkan baju kita.”

/* 'Teman yang paling baik adalah apabila aku melihat wajahnya, aku teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati..' */

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

aku ingat lagi ko cakap dgn aku..jgn kerana 'cinta',kita hilang kawan..thanks.

8:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

ikan tu dah ader namer ke?
kalo belum,aku nk cadangkan..
yg jantan butet.
yg betina buntal..

kui..kui..

9:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Aku pulak cdgkan
yg jantan hiz one
yg betina tasha.."tengok ni!"

5:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

budak sek : sama2 kasih..

wpun nama ikan x perlu b`daftar,tp aku x buka utk cdagan pun..kalo aku nak cdgan aku bgtau nnt..muahahaha.

2:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

em..
kawan baru eh..huhu

igt tak ade satu kate2 tu...
x baik kawan makan kawan.huhu
tp klu kawannye ikanlah,
sodap tu.protein2!.
kesh3x.

4:22 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home