Wednesday, March 22, 2006

Sukses Ya.

Apabila Cikgu atau pun pensyarah memberi ilmu, ianya ibarat memberi aku seekor Lembu dan aku perlu menghabiskannya. Bagaimana caranya ya? Kalau aku makan sikit-sikit dari dulu, mungkin aku sudah dapat 'selesaikan' hari ini. Tetapi kalau baru hari ini aku hendak makan seekor lembu, itu Misi Mustahil.

Realitinya , aku sepatutnya sudah belajar awal-awal, dan apabila tiba waktu peperiksaan tiada lah kes kecut perut, kecut otak dan sebagainya. Cuba bayangkan kalau esok aku ada peperiksaan, dan baru hari ini aku hendak 'pulun' semua chapter, mana mungkin kan? 'blank' dan 'blur' lah jawabnya. Sepatutnya, aku belajar awal-awal, dan setiap hari walaupun sedikit. Mungkin pernah dengar istilah 'study smart', bukannya pakai 'smart' masa 'study' ya. Jangan lupa kewajipan kepada sesiapa yang beragama.

p/s : semoga sukses pada semua.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home