Friday, April 10, 2009

Status Baru

Sejak zaman kanak-kanak lagi aku gemar akan koleksi baju melayu. Memang setiap hari jumaat aku biasa dengan baju melayu lengkap. Cekak musang atau teluk belanga aku tak berapa kisah.

"Sayang, nak pakai baju melayu juga ke hari ni?" tanya honey.

" Ya,pakai baju melayu lengkap ek" balas aku.

" Apa? baju melayu nikah?" sahut honey terkejut.

"Isshh..bukan, baju melayu lengkap."balas aku lagi.

Baru bangun tidur, barangkali telinga masih ngantuk kot..hehe.


Selesai mandi,aku pun capai baju melayu yang honey gosokkan ( terima kasih, honey).
Aku agak terkejut, baju yang di gosok tu baju nikah kami.

"Erk, takkan nak pakai baju nikah pi kerja", tanya aku.

"Apa salahnya? bila lagi nak pakai? tunggu nikah lagi satu ke?" suara honey yang kurang jelas.

"A'ah kot", aku ya kan saje.

" Apa, sayang? "

Padahal aku tak berapa jelas apa yang honey cakap tadi.hehe.

Usik mengusik pun bermula.

" Wahh, bertuahnya.Dahlah gosokkan baju, sediakan sarapan, hantar sampai depan pintu lagi untuk sayang nikah lagi satu." aku mengusik.

Telinga aku di cubitnya. " Ni supaya telinga terang bila tok kadi cakap nanti" balas honey.

Sampai tempat kerja, aku pun hubungi si dia.

"Sayang dah sampai", aku mula bicara.

Balas honey," Sampai mana? ofis ke masjid?

Aku menulis kali ni, sebab aku bahagia. Bukan cerita si suami ambil kesempatan atas peluang yang di beri si isteri.

Sekadar cerita usik mengusik, tiada salahnya kan?

Ek'eh,tetiba aku cerita pasal suami isteri pulak kan? hehe..masa aku rajin menulis kat blog ni dulu,status aku bujang, sekarang aku dah berkawhin ;)

p/s: Berat badan aku dah naik,tapi baju nikah aku masih muat lagi tau :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home