Friday, April 7, 2006

Harga dan Nilai

Aku sudah berjanji dengan kawan hendak berjumpa. Tiub motor aku pulak bocor. Mahu tidak mahu, terpaksa aku bawa motor lama, 'Honda Accord Cup'. Buruk pun aku tidak kisah, janji rock. Keluar dari simpang rumah,kesesakan lalu lintas berlaku,mahu dalam 2 kilometer aku rasa. Nah, inilah masanya untuk aku mengasah 'skill mencilok'. Sekejap mencelah kanan,sekejap mencelah kiri,sambil tersenyum aku memotong kereta Waja,BMW, pendek kata semua jenis kereta aku berjaya pintas. Bukan boleh laju pun motor aku,hanya boleh70km/jam,kalau lebih mahu meletup ekzos aku.
Walaupun,harga kereta mereka lebih mahal,tetapi aku rasa 'nilai' motor aku lebih mahal.Aku telah berjaya menjimatkan masa aku. Tetapi aku sempat menjeling seorang pemandu kereta ni, dia sempat bercukur janggut dalam kereta. Orang ini, betul-betul manfaatkan masa yang ada.

Apa pun,aku masih menghargai nilai motor lama aku itu,walaupun sudah ada motor lain. Ibarat dapat isteri baru,isteri lama tidak ku lupakan. Ada ke perumpaan itu?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home