Friday, April 24, 2009

Terus Boikot Israel.


Sepasang suami isteri berjalan-jalan di kompleks membeli-belah. Sekadar mencuci mata,dan mata meliar mencari kedai makan untuk megisi perut.

Sambil berborak mesra, mereka pun melepasi Restoran KFC.Tahu sajalah,kalau lalu depan KFC je,bau rempahnya tu bisa menggoncang jiwa.Tak rasa lapar pun,rasa terliur dek penangan dari 'original recipe' nya tu.

Suami pun bertanya,"Ayang,sampai bila kita nak boikot KFC ni ya?".

Si isteri tadi hanya mendiamkan diri tanda masih BOIKOT produk Israel ni.

Kalau kita menyoroti dalam kisah para Anbiya'.Dalam peristiwa Nabi Ibrahim A.S yang dihumbankan dalam api yg marak oleh Raja Namrud.Atas rasa cinta burung pipit ini kepada Allah,lalu dia pun mengambil air dan di letakkan dalam paruhnya yang sangat kecil itu untuk memadamkan api yang marak.Kejadian ini di lihat oleh malaikat Jibril A.S. dan Jibril bertanya kepada sang pipit, "adakah air itu mampu untuk memadamkan api yang menggila marak dan besar itu?."
Lalu sang pipit menjawab, "Ya,aku tahu bahawa air yang di bawa tidak mampu untuk padamkan api yang ganas itu. Namun, sekurang-kurangnya aku telah menjalankan tanggungjawab aku, tidak berdiam diri apabila melihat kekasih Allah dizalimi oleh orang kafir."

Nah.!Walaupun sudah diketahui bahawa hanya sedikit air yang boleh di bawa dalam paruhnya itu pun burung pipit ini masih mahu memadamkan api itu,niatnya mahu membantu orang yang menegakkan agama Allah.

Tidak kira lah kita berjihad dalam konteks apa,menuntut ilmu,berdakwah,menentang hawa nafsu dan sebagainya, yakinlah bahawa Allah SWT tidak melihat apa natijah yang kita perolehi daripada sesuatu yang kita lakukan. Sebagai contoh ,kejayaan atau kegagalan kita dalam peperiksaan atau ujian kehidupan sekalipun,ianya tak memberi kesan satu pun pada Allah SWT,tetapi Allah SWT melihat sejauh mana usaha yang kita lakukan.


~ Setiap mujahadah itu ade kemanisannya ~

3 Comments:

Blogger zulu delta said...

takpe... chop n stik kan ade huhuuhu

5:23 PM  
Blogger hiz one said...

ye,btol dan lagi sodap..hehe

5:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

skrang RFC...

moh2

4:11 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home