Saturday, April 8, 2006

Produktif Masa

Sedang aku merempit di tengah lebuhraya, hujan pun turun lebat. Terus aku lepak bawah jejambat. Ramai juga yang melepak bawah jejambat tersebut. Kalau 'disapu' lori memang tidak cukup satu ambulans.
Sambil aku perhatikan titis-titis hujan, seorang pakcik ajak berborak.
"Alhamdulillah hujan,mesti mak pakcik suka,sebab mak pakcik ada sawah padi",kata pakcik.
Aku pun rasa bersyukur juga. Pakcik itu sudi berkongsi cerita kehidupan dia sebagai anak kepada seorang pesawah.Terima kasih pakcik kerana sudi berkongsi pengalaman tersebut.
Sekurang-kurangnya aku telah produktifkan masa itu dengan berkongsi pengalaman dengan seseorang,dan secara tidak langsung dapat mengeratkan silaturahim..Alhamdulillah.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home