Monday, May 18, 2009

1 Campur 1 Sama Dengan 3.



Apa yang tersirat,semakin terungkai.

Pada 4 MAY 2009,honey disahkan positif mengandung.Memang sebelum itu,honey kurang sihat.Kami hanya menjangkakan sakit perut orang perempuan.Pada malamnya honey pening-pening.Pada paginya,aku terdengar honey muntah di dalam bilik air,aku jenguk di pintu bilik air,dan mungkin honey gosok gigi kuat sangat sampai terjolok tekak.Pagi itu juga aku tak berapa bermaya,dan honey sediakan sarapan yang terdapat daging burger.Selesai makan,honey muntah atas alasan tak boleh bau daging burger pula.

Aku pulang dari kerja,honey menyorokkan sesuatu di tangannya.Rupanya,honey pergi farmasi beli 'alat pengesan cinta'.Aku macam tak percaya,tapi percaya yang aku lihat pada alat pengesan cinta tu ada dua 'line'.Apa tandanya tu?Itulah tanda yang honey positif mengandung,'pregnant',berbadan dua.

Aku hendak gembira,tapi tidak tahu hendak reaksi macam mana,aku blur.Honey pun terkejut dengan reaksi aku yang sangat-sangat blur.Cuma yang terpacul dari mulut aku "i love you,mama."
Kami masih tidak puas hati,kami pun bergegas siap untuk pergi ke klinik di Bangi.
Sambil tunggu nama di panggil,honey berbisik,"Nak cakap apa dengan doktor ni?" "Ntahlah,'first time' ni,hehe," balas aku selamba.

Masuk dalam bilik doktor,kami pun bagitahu perihal tersebut. Doktor pun ambil data serba sedikit,dan tanya pada kami,"Hendak uji lagi ke?".Doktor pun macam malas hendak buat,sebab data sudah kukuh.Kami mengangguk kepala tanda setuju.Sah,memang positif.Alhamdulillah.

Dalam perjalanan pulang,kami pun khabarkan berita gembira pada emak dan ayah,dan terus bertandang ke rumah mami dan bapak untuk maklumkan berita gembira tersebut.
Hendak dijadikan cerita,bukan keluarga yang tahu dahulu berita gembira ini,tapi naquib usrah aku semester pertama di Universiti dulu,abang Hafiz Abdullah yang tejumpa di klinik tersebut.

Terima kasih pada Yousri dan Suhaila yang bertanya khabar(main tembak nak korek rahsia mulanya),Afif,Dayana dan sahabat-sahabat yang lain yang bertanyakan khabar kami.Seolah-olah ada sensor di kalangan sahabat-sahabat rapat ni.Terima kasih atas doa kalian.

~Alhamdulillah,mudah2an sahabat-sahabat aku dapat merasai pengalaman yang sama,Amin Ya Rabbal 'Alamin! ~

5 Comments:

Blogger zulu delta said...

1+1 belum tentu 3 tapi mungkin 4@5... taniah bro!!!

10:17 AM  
Blogger hiz one said...

saya berpendirian untuk tidak berahsia apa-apa.Kalau semua benda kita berahsia,kawan dan sahabat tak dapat memanjatkan doa untuk saya..thanks sulu ;)

8:29 AM  
Blogger hiz one said...

This comment has been removed by the author.

8:31 AM  
Blogger zulu delta said...

err...takleh pi chop n stik la, sha loya nanti... takpe next time bro!!!

2:39 PM  
Blogger Ummu Mar'ie & Mar'iyah said...

a'a, samalah..akak pun berpendirian mcm awak...

setiap orang lain pendiriannye kan..yang penting jgn pendirian kita sampai susahkan sahabat + orang sekeliling..

ceria & hepi selalu..

10:38 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home