Tuesday, May 26, 2009

Luahan Rasa

Aku hendak gembira,tapi tidak tahu hendak reaksi macam mana,aku blur.Honey pun terkejut dengan reaksi aku yang sangat-sangat blur.Cuma yang terpacul dari mulut aku "i love you,mama."

Itu antara reaksi aku bila dapat tahu akan berita gembira yang honey telah mengandung.Sepanjang hari itu,muka aku selamba,macam tiada perasaan.Akan tetapi,di dalam hati aku tersangat-sangat gembira.Allah sahaja yang tahu.

Rupa-rupanya,cara aku ekspres kegembiraan pada keesokannya.Bukan di rumah,tetapi di tempat aku bekerja.Sampai saja di muka pintu bilik aku bertugas aku menyapa dengan suara yang lantang,"Assalamualaikum.Salam Sejahtera.Good Morning.!"

Kebiasaannya aku buat hal sendiri di meja depan komputer,sekali sekala je aku akan bersuara atau berborak dengan rakan sekerja.Tetapi lain pulak yang jadi pada hari itu.Habis dengan semua orang aku berborak,mengusik,mengacau.'Team Leader' yang selalunya serius dengan aku pun menjadi mangsa aku. Masing-masing rasa pelik akan perangai aku hari itu.

"Wah,banyak mulut ya kau harini". "Kau kenapa harini,mie?".Antara pertanyaan yang mereka lontarkan pada aku.Aku jadi macam itu,sebab aku terlalu gembira dan mereka belum tahu aku bakal jadi baba.

Aku balik dari kerja,aku ceritakan pada honey,yang aku mengusik semua orang di pejabat sebab terlalu gembira.

~ Ada berbagai cara untuk luahkan gembira ~

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kita meluahkan kegembiraan sebagai tanda bersyukur kepadaNya =>

1:58 PM  
Blogger hiz one said...

btol3;)Alhamdulillah.

3:19 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home